Pravidla zdravého životního stylu? Spánek, střídmost v jídle a pohyb!

Při zdravém životním stylu je třeba zapomenout na stres, dobře spát, stravovat se s rozumem, zapomenout na diety a zapojit pohyb. Jaké jsou rady, kterých se máte držet?

Začněme spánkem, který ovlivňuje naši psychiku i vzhled. Jeho kvalitu ovlivňuje mnoho faktorů. Pokud chodíte spát pozdě a ve stresu, moc se nevyspíte. Hodinu před ulehnutím do postele je třeba se zklidnit a odpočívat. Klidně si dejte teplou koupel, nebo si čtěte knížku. Nechoďte do postele s počítačem, skripty nebo neusínejte u televize. Elektronika do ložnice nepatří.

procházka

Co dělat pro dobrý spánek

Místo mobilu u hlavy si kupte budík. Neusínejte u televize, mozek totiž televizi vnímá i ve spánku a pak si pořádně neodpočine. Pořiďte si kvalitní rolety, žaluzie či závěsy a spěte v úplné tmě i tichu. Pořádně před spaním vyvětrejte. A pokud to jde, nastavte si pomocí aplikace ranní odtemnění, ať se nebudíte do úplné tmy, ale do denního světla. Chytrá domácnost má hodně do sebe. Večer nepijte kávu, čaj ani alkohol. Nejezte ani těžká jídla. Jezte a pijte nejpozději hodinu před spaním. Pokud rádi spíte během dne, ale budíte se zmatení a unavení, dejte si maximálně 20 až 30 minut. V noci spěte 7 až 8,5 hodin a pamatujte na to, že nejkvalitnější je spánek před půlnocí.

Zapomeňte na diety, změňte životní styl

Držet diety je nesmysl, většinou přijde jojo efekt. Pokud chcete zhubnout trvale, nepočítejte stále kalorie, jinak se budete stresovat. Vsaďte na zdravá, lehká a vyvážená jídla. Omezte tučné, smažené a sladké. Pokud volíte tuky, volte ty nerafinované. Třeba olivový či kokosový olej. Nepijte slazené nápoje, kam se řadí i slazené ledové čaje. Na umělá sladidla moc nespoléhejte. Naučte se pít čistou neperlivou vodu a občas si dejte kokosovou vodu. Uvidíte, jaký to bude mít ohromný efekt.

kolo

Žádné extrémy a dostatek trpělivosti

Nedržte přehnané diety, ani se nezříkejte nadobro oblíbených jídel a dortíků, které prostě milujete. Občas klidně zhřešte, ale dávejte si to jen za odměnu. Místo tabulky čokolády snězte jeden čtvereček s vysokým obsahem kakaa. Místo velké zmrzliny si dejte malou a místo celé pizzy snězte jen kousek. Na dlouhodobé výsledky si sice musíte počkat, za to budou trvalé.

Milujte svůj pohyb

Nestresujte se tím, že má kolegyně lepší postavu a neomdlévejte, když se podíváte na dokonalá těla ve fitku kolem sebe. Jezte vyváženě, střídmě a pravidelně, dodržujte pitný režim a hýbejte se. Pokud sousedka každé ráno běhá, ale vy to nesnášíte, najděte si pohyb, který budete milovat. Rychlá chůze je navíc mnohem účinnější na spalování kalorií. U běhu spíše trénujete fyzičku, které zvyšováním počtu kilometrů a zařazováním složitějšího terénu dosáhnete taky.

běh

Co před pohybem a po cvičení

Nikdy nenechte své tělo vyhladovět, jinak v záchvatu hladu budete jíst velké porce. Před tréninkem volte něco lehkého, co vám dodá potřebnou energii. Ráno i dopoledne si můžete dopřát sacharidy, jako kousek ovoce, zeleniny může být více a cereálie bez cukru. Před procházkou či lekcí jógy si dejte banán, ovocno-zeleninové smoothie, nebo bílý neslazený jogurt s vločkami. Před náročnějším tréninkem si dejte celozrnné pečivo s plátkem šunky nebo tvrdého sýra, ovesnou kaši nebo salát s kousky masa či tuňákem. Jezte hodinu před cvičením a hodinu po něm. Večer si dejte salát s tuňákem, rýži se zeleninou, celozrnný chléb se šunkou a zeleninou, naopak hlavně proteiny.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

(Spamcheck Enabled)