Jak snadnou usnout? Poradíme vám, jak si dokonale odpočinout.

Naše pracovní dny jsou často plné stresu a doháníme vše na poslední chvíli. Pak je nejvyšší čas změnit životní styl a stereotypy, jinak vzniknou dlouhodobé zdravotní potíže z vysokého přepínání.

Mezi první příznaky přetažení patří podrážděnost a přecitlivělost. Stres se nejvíce podepisuje na naší náladě. Může vyvolávat zvýšené či snížené chutě k jídlu. Když večer uléháme do postele a nemůžeme usnout a hlavou nám letí různé katastrofické scénáře, je něco špatně. Jestliže máme podobné příznaky déle než týden, je třeba hledat pomoc. Nedostatek spánku může vést k nespavosti zvyšující riziko infarktu, mozkové mrtvice i deprese. Už pár dní bez kvalitního odpočinku a regenerace vede ke snížení pozornosti a oslabení imunity.

Tip: Nevíte, jak se rychle uklidnit, když jste nervózní? Dáme vám pár rad a tipů.

Změna životního stylu, denního režimu a výdej energie

Ze všeho nejdříve se musíte naučit relaxovat. Pracovní starosti nechat přede dveřmi a vyhledat zájmy, koníčky a činnosti, při kterých si zaručeně dokážeme vyčistit hlavu. Ideální je fyzická práce a sport. Stačí půl hodiny běhu, chůze, pilates či jógy. Procházka na čerstvém vzduchu dokáže zázraky. Pokud máte psa, jeho radostné dovádění vás dokáže osvěžit. Při pohybu vyplavíte potřebný adrenalin, vybijete přebytečné napětí a získáte novou energii. Můžete také zkusit kreativní činnosti, výtvarné či rukodělné práce. Odreagování se meze nekladou.

Zklidňující bylinky

Jakmile přijdete na jiné myšlenky, potřebujete se zklidnit, aby se vám podařilo usnout. Bylinky jsou ideálním přírodním prostředkem. Kozlík lékařský zklidňuje, pomáhá proti nespavosti, nervovému vyčerpání, přepracování a stresu. Oblíbený je i přípravek Swiss Sleepnox forte, který se užívá půl hodiny před spaním. Mezi další bylinky usnadňující usínání patří třeba chmel, meduňka a mučenka. Bylinky nejsou tak návykové oproti lékům na předpis u lékaře. Mají postupný rozvoj účinku a zlepšení nespavosti se projevuje většinou po soustavném podávání alespoň 14 dnů. Proto je třeba vydržet.

Nastavte si rituály

Další možností je melatonin v tabletách, jehož přirozená produkce tělem se s věkem snižuje. Je také bez lékařského předpisu. Vytvořte si rituály, které předcházejí bezprostřednímu spánku. Může to být koupel, poslech relaxační hudby nebo čtení knížky. Tělo si postupně zvykne na tuto pravidelnou činnost před spaním, která vás uklidní. Přirozeně se zklidní a začne se dostavovat ospalost. Této činnosti se doporučuje věnovat maximálně půl hodiny bez vyrušení a nepřemýšlet o práci ani povinnostech. Pravidelný rituál dokáže být skvělým pomocníkem během poklidného usínání.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

(Spamcheck Enabled)