Máte dost přibývajících kilogramů? 12 tipů, jak zaručeně zhubnout.

Ptejte se těch, kteří to již dokázali. A pokud nikoho takového v okolí nemáte, nezoufejte, ptali jsme se za vás. Existují totiž doslova stovky lidí, kterým se už podařilo shodit víc jak 20 kilo. Vybrali jsme pro vás ty nejčastěji zmiňované tipy, které je dostaly k jejich vysněnému cíli. Můžete je postupně zařazovat. Nebudeme vám nabízet zázračné doplňky stravy, ani nic, co byste sami nezvládli.

Voda, základ hubnutí

Pijte vodu, klidně kohoutkovou a hlavně bez bublin, které na sebe vážou tuky, a to nechceme. Obsahuje totiž histaminy působící proti alergiím a odvádí z těla škodlivé látky. Čistá střeva, základ štíhlé línie. Všichni, co shodili velké množství tuků, začali pít vodu. Vzdali se slazených limonád, vod, šťáv a podobných sladkých břeček. Vzdejte se i krabicových džusů z koncentrátů a udělejte si raději fresh. Čistá voda nastartuje proces hubnutí.

Nepřítelem je cukr

Znáte proteinovou dietu? Sacharidy a zejména cukr je to, čemu se máte vyhýbat. Přestaňte sladit horké nápoje, jako je káva a čaj. Pokud vám to tak nechutná, prostě pijte vodu nebo použijte stévii. Na sladidla zapomeňte. Nadělají ještě víc škody. Snažte se vyhýbat cukru. Po sladkém prostě tloustneme a je prokázalo, že cukr je jed.

Snižte velikost porcí

Jsme zvyklí doma i v restauracích na velké porce. Za málo peněz dostanete hodně nekvalitního jídla z mizivou nutriční hodnotou. Regulujte velikost porcí a můžete hubnout. Dávejte si jídlo na menší talíře a klidně nedojezte každou porci. Odpusťte si pár posledních soust a cvičte tak sebekontrolu.

Zapisujte

Zapisujte si to, co jíte, do notesu nebo do aplikace v telefonu. Zaznamenávejte si vše, co za den sníte, možná vás to množství překvapí. Vedení jídelního deníčku nebo zápisky formou aplikace vedou ke změně stravovacích návyků. Zjistíte příčinu svojí nadváhy.

Počítejte kalorie

I na počítání kalorií si lze snadno pořídit aplikaci stáhnutou z internetu. Musíte změnit jídelníček a věřte, že umí být pestrý, i když je nutričně hodnotný a zdravý. Navíc takováto strava zamezí chutím na nezdravé pochutiny. Pokud chcete zhubnout, je třeba jíst méně kalorií a spálit jich nohem více.

Důslednost a vytrvalost

Určitě budete dělat i chyby, důslednost a vytrvalost je ale jediná cesta k úspěchu. Všichni, co zhubli víc, než 20 kg jedí z 90 % zdravé jídlo a pravidelně sportují. Z fyzického výkonu přichází energie, je to takový autodoping. Časem se z toho stane zábava a zdravý životní styl bude přirozený, jako spánek nebo čištění zubů. Buďte trpěliví.

Kašlete na dietu

Po dietě přijde jojo efekt. Musí přijít změna životního stylu. Když to nebude dieta, ale způsob života, máte vyhráno. Nedržte dietu, udělejte si z ní životní styl a žijte zdravě. Být fit je způsob života. Buďte vždy pozitivní, negativní myšlenky jsou zabijákem cíle.

Plán, vize a aktivita

Jděte za svým snem. Zdravý životní styl potřebuje plán a vizi. Plánujte si jídla předem, ať víte, jaké potraviny si máte nakoupit a vařte si jídla dopředu. Zaveďte svačiny a krabičky. Stejně tak si plánujte i pohyb a cvičení. Najděte aktivitu, která vás baví. Pak posunujte cíle a vize stále dopředu klidně mimo komfortní zónu.

Malé změny, velké výsledky

Dělejte jen malé změny. Budete-li vytrvalí, stane se z nich zvyk. Malé dílčí změny mají větší šanci na úspěch. Velké změny většinou vás navrací ke starému životnímu stylu a vedou často k neúspěchu. Vždy se poučte z chyb a budete silnější.

Pozitivní a aktivní lidé kolem vás

Opusťte všechny, co vás táhnou dolů. Okolí a blízcí nás ovlivňují víc, než si připouštíme. Musíte skončit se svým starým životem. Jde o těžké rozhodnutí, ale je třeba se obklopit lidmi, kteří budou věřit ve váš úspěch. Klidně si pořiďte trenéra i výživového poradce. Nikdo není dokonalý. Prostě se zlepšujte. Pokud máte 150 cm, asi už nevyrostete, ale můžete vypadat úplně jinak.

Začněte a přestaňte se vymlouvat

Pokud se vám nedaří, mohou za to výmluvy. Je těžké přijmout, že hledáte výmluvy a důvody, proč to nejde, místo způsobu, jak dosáhnout cíle. Pokud to ale dokážete, tak uspějete. Hubněte pro sebe, pro svůj dobrý pocit, své sebevědomí a dobrou zdravotní i fyzickou kondici.

Nikdy to nevzdávejte a stále jděte vpřed

Zhubnete až tehdy, kdy to přestanete vzdávat. Někdy to stagnuje a jde pomalu. Čím déle vydržíte v ringu stát na vlastních nohou, tím vyšší máte šanci, že to vzdají vaše tuky. Jděte stále vpřed, bojujte a nikdy to nevzdávejte.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

(Spamcheck Enabled)

Nechte si sestavit jídelníček na míru od profesionálních výživových poradců!Chci jídelníček ZDARMA
+