I zdravé potraviny jezte s mírou. Které to jsou?

Pokud se zaměřujeme na zdravou stravu, je třeba se vyvarovat extrémů. To se týká i časté konzumace některých potravin. Nic se němá přehánět a konzumovat v nadměrném množství.

Káva

Kvalitní káva má v malém množství pozitivní účinky na naše zdraví. Pomáhá nám redukovat riziko onemocnění jater, cukrovky 2. typu a neurodegenerativní onemocnění. Jeden šálek kávy obsahuje v průměru 80 až 120 mg kofeinu a doporučená denní dávka je 400 mg. Konzumace většího množství kofeinu může mít negativní vliv na náš nervový systém, způsobovat nervozitu, podrážděnost, nespavost, žaludeční křeče, bušení srdce a dokonce i svalový třes.

Rybí olej a omega 3 mastné kyseliny

Omega 3 mastné kyseliny jsou jistě nezbytné pro naše zdraví. Velmi účinně pomáhají v boji proti zánětům v našem těle, hrají důležitou roli pro činnost našeho mozku a významně redukují i riziko srdečně-cévních onemocnění. Cpát se však přehnaně tabletkami s vitaminy není zdraví prospěšné. Potřebné živiny, vitamíny a minerály je třeba získávat zejména z běžných potravin a pravidelně. Nadměrná konzumace omega 3 mastných kyselin může ovlivnit naše zdraví i negativně.

Skořice

Skořice je plná antioxidantů a i ona nám pomáhá úspěšně bojovat proti zánětům. Pomáhá nám snižovat hladinu cukru v krvi, redukovat riziko srdečně-cévních onemocnění, cukrovky a rakoviny. Avšak i kumarin, který se ve větším konzumovaném množství může negativně projevit na našem zdraví. Denní příjem kumarinu nemá přesáhnout 0,1 mg na 1 kg naší hmotnosti, jinak může vyvolat intoxikaci jater a dokonce i rakovinu. Maximální denní dávka je tak 1 polévková lžíce skořice.

Muškátový oříšek

Muškátový oříšek je jádro pecky muškátového plodu. Pomáhá na trávení i na pleť, příznivě působí na nervový systém, prospívá zaníceným dásním, působí antibakteriálně a protizánětlivě i jako afrodisiakum. Může ve větším množství způsobit srdeční arytmii, záchvaty, nevolnost, bolesti a dokonce i halucinace. Obsahuje sloučeninu zvanou myristicin, který má takzvané psychoaktivní účinky. Nedoporučuje se proto konzumovat více než 10 g muškátového oříšku za den.

Brokolice, zelí a kapusta

Ani tato velmi prospěšná zelenina se nedá konzumovat v neomezeném množství. Brokolice, kapusta i zelí mají blahodárné účinky na naše tělo. Snižují riziko rakoviny a kardiovaskulárních onemocnění. Obsahují totiž thiokyanáty, které mohou snížit schopnost vstřebávání jódu a tak způsobit právě snížení funkčnosti štítné žlázy. Pokud máte potíže se štítnou žlázou, konzumujte je v omezeném množství. Jejich vyšší konzumace může způsobit i přibírání na váze, zácpu a vysušenou pokožku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

(Spamcheck Enabled)