Dostupné české superpotraviny, hotový zázrak pro naše zdraví!

Nemusíte je shánět ve specializovaných obchodech a dávat za ně polovinu výplaty. Jsou nabité prospěšnými látkami a máte je na dosah ruky.

Vsaďte na naše superpotraviny. Obsahují množství prospěšných látek, antioxidantů, vitamínů, minerálů a stopových prvků, potřebných pro náš organismus. Nemusíte jíst jen exotické pochutiny, i v našich končinách máme hotové zázraky. Můžete si je naservírovat na talíř za pár korun.

1. Cibule a česnek

Cibule a česnek jsou díky obsahu alicinu účinnými přírodními antibiotiky a bojují s bakteriemi i viry. Chrání nás před škodlivými látkami, které se v těle tvoří při infekcích. Obsahují quercetin, antioxidant účinný proti volným radikálům, který pomáhá předcházet vzniku rakoviny a posiluje imunitu.

 

2. Jablka

Obsahují vlákninu, pektin, který snižuje hladinu cholesterolu a glukózy v krvi. Vitamin C pomáhá absorbovat železo a udržovat cévy zdravé. Červená jablka obsahují více antioxidantů a flavonoidů, zelená zase vitamínu C. Slupka má nejvíce železa, fosforu, draslíku, hořčíku, vápníku, vitamínu C, karotenu a nenasycených mastných kyselin. Jadérka obsahují amygdalin s protirakovinnámi účinky.

3. Mrkev

Mrkev je plná betakarotenuk tvorbě vitamínu A, obsahuje vitamíny E, D, K, vlákninu, selen, draslík, hořčík, měď, fosfor, kobalt, jód, vápník i železo. Tepelně upravená přemění na vitamin A 2x tolik betakarotenu. V syrové mrkvi je falcarinol s preventivními účinky proti rakovině tlustého střeva.

4. Fazole

Obsahuje přes 30 % rostlinných bílkovin, dobře vás zasytí a sníží škodlivý cholesterol až o 20 %. Stabilizují hladinu krevního cukru, snižují krevní tlak, riziko infarktu i mozkové mrtvice. Jsou bohaté na vitaminy skupiny B, vlákninu, draslík, železo, zinek, pomáhají při hubnutí a čištění střev.

Vařit

5. Špenát, brokolice a růžičková kapusta

Špenát má 90 % vody, nízkou energetickou a vysokou výživovou hodnotu. Obsahuje bílkoviny, lipidy, vlákninu, bór, draslík, hořčík, sodík, selen, vápník, kyselinu listovou, vitamíny E a K. Je prevencí proti rakovině, zmírňuje cukrovku a podpoří metabolismus, stejně jako růžičková kapusta a brokolice.

6. Maliny, borůvky, ostružiny

Lesní plody jsou bohaté na vitaminy B, C a hořčík, draslík i železo. Posilují imunitu, působí jako antioxidanty a mají protizánětlivé účinky. Maliny mají vysoký podíl kyseliny ellagové, borůvky obsahují vysokou koncentraci antioxidantů a ostružiny zpomalují degenerativní onemocnění mozku.

Bobuloviny

 

7. Červená řepa

Brání rozvoji aterosklerotických změn v tepnách, podporuje imunitu, ledviny, působí močopudně, zbavuje tělo nadbytečného sodíku a pomáhá při trávení. Má mnoho vitamínů skupiny B, C i karotenu. Obsahuje bílkoviny, cukry, vlákninu, antioxidant beranin, vápník, hořčík, sodík, draslík i železo.

8. Obiloviny

Zařaďte ječmen, žito i oves, ovesné i pohankové vločky. Celozrnná mouka obsahuje více vlákniny a stopových prvků než bílá. Ovesná kaše zasytí a díky vláknině podpoří trávení i metabolismus.

9. Kyselé zelí a kvašená zelenina

Je zdrojem vitamínů C, K, B6, kyseliny listové, sodíku, manganu, draslíku a železa. Posiluje nervovou soustavu i imunitu, bojuje proti nachlazení, rýmě i kašli. Díky vysokému obsahu vitaminu C udržuje v normě hladinu homocysteinu, napomáhá při trávení a zlepšuje stav naší pokožky.

10. Semínka, ořechy a klíčky

Obohatíte svou stravu o nenasycené omega-3 mastné kyseliny a mnoho dalších látek. Konzumujte různé druhy semínek, ořechů i klíčků. Klíčky obsahují bílkoviny a antioxidant chlorofyl.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

(Spamcheck Enabled)