Tři věci, které byste měla dělat během svých dnů

Každou ženu potkají její první měsíčky jindy. Některé získají první zkušenosti ve třinácti letech, jiné klidně až v šestnácti. Jisté je, že každá zdravá žena menstruaci má. Společně s ní existuje několik pravidel a doporučení, co nedělat. Některé věci jsou dokonce striktně zakazovány. Co by však každá žena během menstruace dělat měla?

woman 1477333164 300x178 Tři věci, které byste měla dělat během svých dnů

laleyla5 / Pixabay

Menstruace a sport

Už na základní škole dívky zkouší oklamat učitele tělocviku – Vymlouvají se, že nemohou cvičit, protože mají měsíčky.

joga 1477333657 150x150 Tři věci, které byste měla dělat během svých dnů

office361 / Pixabay

Je pravda, že některé dívky i ženy trpí na bolestivou menstruaci provázenou křečemi, v tomto případě je pochopitelné, že chtějí zůstat v klidu na lavičce. Ale ženy, pro vás samotné je dobré, pokud se při menstruaci budete hýbat! Proč?

Menstruace je normální období jako každé jiné a přiměřený pohyb vám naopak může pomoci s psychickou, ale i fyzickou stránkou. Během cvičení se vyplavují endorfiny, které zaženou náladovost. Můžete tak odbourat i křeče, které mnoho žen trápí.

Vyhněte se však přílišnému namáhání břicha, neposilujte jej a nedělejte nic, při čem byste byla nohama k nebi.

Zapisování cyklů

Menstruaci by žádná z žen neměla přehlížet a prostě ji přečkávat. Je dobré o ní vědět všechno a znát váš individuální cyklus. Zapisujte si cykly do kalendáře, nejen proto, že tento údaj potřebuje znát gynekolog, ale i pro vás samotné. Díky tomu tak budete moci vysledovat, jak dlouho váš cyklus trvá, zda máte projevy značící příchod menstruace, anebo si tak jednoduše budete moci vypočítat další krvácení.

V dnešní době navíc existují různé aplikace, které samy hlídají cyklus. Navíc si do nich můžete zapisovat, zda jste měla sex, jak se cítíte, zda vás něco bolí a zda jste si vzala léky, především tedy hormonální antikoncepci.

vitamin C 1477333306 150x150 Tři věci, které byste měla dělat během svých dnů

Jaro_N / Pixabay

Doplňujte vitamíny a minerály

Protože se spolu s krví z těla dostávají pryč minerály, je důležité je doplňovat – stačí pít více minerálek. Co se týče vitamínů, ty mohou pomoci vaše období zpříjemnit. Doplňte do těla vitamín E, který dokáže zkrátit počet dní, po které krvácíte. Při zvýšeném příjmu vitamínu C je také dokázáno zmírnění krvácení. S bolestí si potom dokáže poradit vitamín B.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

(Spamcheck Enabled)

Nechte si sestavit jídelníček na míru od profesionálních výživových poradců!Chci jídelníček ZDARMA
+