I bez kafe to jde aneb pryč s únavou

Podzim bývá spjatý s mnohými neduhy a nepříjemnostmi a jedním z takových podzimních neduhů je únava. Únava samozřejmě není nic neobvyklého. Mnozí z nás se s ní musejí vypořádávat po celý rok. Co vám proti ní pomáhá? Že by to bylo kafe? Dnešní otázkou však je, jak se probudit a jak s únavou zatočit i bez kávy? Existují jiné způsoby? Čtěte dál a nechte se inspirovat.

Dny se zkrátili na minimum, venku bývá tma jak ráno, tak brzy večer. A my jsme unavenější a unavenější. Nikoho z nás nenapadne, že nedostatek přirozeného světla a sluníčka si vybírá svoji daň, že bychom tedy měli více odpočívat a nabrat síly na dlouhou zimu. Kromě toho, že byste tedy měli více odpočívat a dopřát si potřebnou dávku relaxace, můžete vyzkoušet i alternativní způsoby nastartování organismu.

Únava

Podzimní únava

Vstávat a cvičit

Když jsme byli malí, nutili nás rodiče i učitelé ve školce hned po ránu cvičit. Přestože se nám nechtělo, museli jsme jejich rozcvičku podstoupit a k něčemu to bylo. Když to přeženeme, tenkrát jste i díky tomu nepotřebovali kafe.

Svůj ranní rituál cvičení byste měli obnovit. Nemusíte chodit do posilovny, nemusíte ráno běhat, stačí jen pár minutové protažení a budete plní energie. A hlavně se nezapomeňte pořádně prodýchat.

Cvičení

Ranní cvičení

Vzduch namísto kofeinu

Dále nesmíme zapomínat na mozek. Ten přeci také potřebuje probudit. A jak na to? Stačí jen dýchat. Ne však mělce, ani krátce. Musíte dýchat zhluboka, a to až do břicha.

Vitamínová bomba v podobě smoothie

Přiznejme si to narovinu, kdo z nás ráno snídá a kdo z nás snídá správně. Jenže bez snídaně, není energie. Vitamíny, živiny a energii můžete načerpat skrze smoothie drink z rozmixovaného ovoce či zeleniny.

Čaj

Šálek čaje

Čaj, bylinky a elixíry

Bylinkové čaje jsou skvělým zdrojem energie. Každodenní šálek čaje byste si tedy měli vychutnat nejen kvůli nachlazení, ale také kvůli probuzení. Vašemu tělu prospěje například zázvor. V zimě si čaj ochuťte lžičkou medu nebo citronem, záleží jen na vás, jaké chuti dáváte přednost.

A na závěr odpočinek a relax

Proti únavě vám nepomůže jen spánek, vaše tělo si žádá i trochu toho odpočinku a relaxace. Pouštějte si hudbu, napusťte si vanu, zapalte svíčky, nebo si lehněte s knížkou či filmem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

(Spamcheck Enabled)

Nechte si sestavit jídelníček na míru od profesionálních výživových poradců!Chci jídelníček ZDARMA
+