Neobyčejně obyčejné potraviny – 1.díl

Poslední dobou se čím dál více hovoří o nutnosti zdravého stravování a pohybu. Pro některé lidi je to magnet, jež ihned přitáhne jejich pozornost, pro jiné naopak noční můra. Ať je to jak chce – jedno je jisté. Se zdravým jídelníčkem se bez cvičení dá zhubnout, ale cvičení bez zdravého jídelníčku příliš fungovat nebude.

Dvě neobyčejně obyčejné potraviny 300x199 Neobyčejně obyčejné potraviny   1.díl

To znamená, že to co jíme, utváří naší postavu a rozhoduje o zdraví. Myslím, že není potřeba dlouze psát o tom, že cukrovka a jiné nemoci úzce souvisí s obezitou.  Vtip je v tom, že se nemusíte nějak zásadně omezovat. Stačí se vyhnout smaženému, tučnému a nezdravá jídla nahradit těmi zdravými. S chutí to přitom nemá nic společného, protože dobrá svíčková se dá připravit i zdravě. Místo klasického řízku si dopřát grilované kuřecí prso není také od věci. Stačí pouze trochu přemýšlet a nahradit některé potraviny zdravější alternativou. I obyčejná zelenina, kterou běžně konzumujeme, se dá považovat za malý zázrak přírody. Nemusíte se vůbec uchylovat k cizokrajným pokrmům. Přinášíme vám zdraví prospěšné vlastnosti některých běžně používaných surovin.

Paprika a její účinky

  • Obsahuje kapsaicin, který snižuje nadměrnou srážlivost krve, upravuje hustotu krve a odstraňuje symptomy studených rukou a nohou
  • Je bohatá na zinek, jež zpevňuje vazivová tkaniva, podporuje mozkovou činnost a produkci hormonu
  • Mezi zeleninou je to královna na vitamín C
  • Zmírňuje onemocnění žil, léčí hemeroidy a křečové žíly
  • Preventivně působí proto migréně
  • Má protisklerotický a protirakovinný účinek

rajčata 300x193 Neobyčejně obyčejné potraviny   1.díl

Rajčata a jejich účinky

  • Obsahují lykopen, který pomáhá blokovat vznik některých typů rakoviny a chrání pokožku před UV zářením. Mají dokonce dvojnásobně vyšší účinky než betakarotén.
  • Vitamín C posiluje imunitní systém a pomáhá likvidovat viry
  • Obsažený vitamín E chrání tělo před vlivy toxinů
  • Hydratují trávicí soustavu a celý organismus
  • Pomáhají při chudokrevnosti a únavě
  • Bojují proti vzniku srdečních a cévních onemocnění
  • Mají vysoký obsah draslíku
  • Pomáhají předcházet vznikům infekce a bojují proti stárnutí

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

(Spamcheck Enabled)

Nechte si sestavit jídelníček na míru od profesionálních výživových poradců!Chci jídelníček ZDARMA
+