3 superpotraviny, které byste měli jíst

Termín „superfoods“ nebo česky „superpotraviny“ označují různé potraviny, které jsou tak přínosné pro naše tělo, že bychom je měli jíst všichni každý den. I částečné zahrnutí těchto potravin do našeho jídelníčku může přispět ke změnám, které se na našem zdraví pozitivně projeví. My si dnes představíme tři superpotraviny.

zdraví 1479237733 300x200 3 superpotraviny, které byste měli jíst

sasint / Pixabay

Chia semínka

chia seeds 1479237972 150x150 3 superpotraviny, které byste měli jíst

MIH83 / Pixabay

Chia semínka se začínají v jídelníčcích objevovat poměrně často. Jiný název pro ně je šalvěj hispánská. Jde o silný antioxidant, jsou zdrojem energie, bílkovin, sacharidů i zdravých tuků. Je jedno, zda chcete zhubnout, sportujete, máte děti, kojíte nebo je vám sto. Chia semínka pomůžou všem.

Chia semínka nemají negativní vlastnosti ani při větším užívání. Není tedy striktně dáno – jedna lžička denně. Dají se totiž jíst mnoha způsoby. Někdo si je rád rozmíchá ve vodě, jinému chutnají v mléce, další si z nich udělá puding nebo si je přidá do smoothie či jogurtu. Variací je mnoho!

Spirulina není obyčejná řasa

Spirulinu někteří označují za řasu, přesnější je však termín sladkovodní řasa. Pochází z Japonska a tamější kultura ji zbožňuje pro vitamíny A, B, C, D, E. Obsahuje také velké množství bílkovin a dokáže vyvážit nedostatek bílkovin živočišných – je tedy vhodná pro vegetariány.

Jde taktéž o antioxidant. Přispívá pozitivně k přirozené obranyschopnosti našeho organismu a kontroluje také obsah cukru v krvi. Po jejím konzumování byste tedy neměli mít nezvladatelné chutě na sladké. Velmi oblíbená je i u sportovců, protože přispívá k tvorbě svalové hmoty.

Spirulinu lze dávkovat v tabletkách ale i prášku.

Quinoa, neobyčejná obilovina

quinoa 1479237867 150x150 3 superpotraviny, které byste měli jíst

fleurh99 / Pixabay

Málokdo ji zatím zná, přitom jde také o antioxidant prospěšný našemu tělu. Jedná se o jednu z nejstarších obilovin, kterou lidstvo používalo a pochází z Jižní Ameriky. Pro zdejší komunity byla quinoa nenahraditelnou součástí jídelníčku.

Obsahuje vysoký podíl hořčíku, ale také vitamínu B2. Quinoa přinese úlevu lidem trpící na migrény a usnadní i proces trávení díky vláknině. Quinoa navíc dobře zasytí, jelikož při vaření „bobtná“, přidává tedy na objemu. Díky tomu, že absorbuje tekutiny je vhodná na přípravu kaší, ale výborná je i v zeleninových salátech či jako náhrada za rýži coby přílohu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

(Spamcheck Enabled)

Nechte si sestavit jídelníček na míru od profesionálních výživových poradců!Chci jídelníček ZDARMA
+